2010-06-21

Söz Sırası 10larda l Semih SEMİZ

Söz Sırası 10larda l Semih SEMİZ



Balıkesirspor’umuz u17 takımının futbolcusu olan Semih Semiz bu haftaki röportaj konuğumuz oldu ve kendisiyle keyifli bir sohbet gerçekleştirdik..



1-Öncelikle Semih kaç senedir Balıkesirspor’umuzun alt yapısındasın.?

İlk olarak 5.sınıfta yaz okuluyla başladım. Daha sonra hocalarım beğenerek lisans çıkarttılar ve 7.sınıfta minik takımda ilk maçıma çıktım. Yani yaklaşık6-7 senedir.

2-Altyapımız hakkında neler söyleyebilirsin?

Altyapıda Balıkesir'de en iyi takım olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Fakat diğer illerdeki takımlarla karşılaştığımızda iller arasındaki futbol kalitesi farkı ortaya çıkıyor.

Kalite derken?

İzmir, Kocaeli,İstanbul gibi illerde kendisini sadece altyapıya adamış kulüpler var. Dolayısıyla altyapıda istikrarlı başarıyı yakalıyorlar ve sistemi oturtuyorlar. Bizim A takımımız 2.ligde olduğu için A takımımıza yoğunlaşılıyor daha çok.

3-Balıkesirspor A takımında son yıllarda alt yapıdan gelen Balıkesirli futbolculara çok az yer verilmesini nasıl yorumluyorsun?

Altyapıdan gelen oyunculara yeterince şans verilmediği aşikar. Takımın başına gelen çoğu teknik direktör gençlere güvenmiyor ve Kerim,Deniz,Furkan Sağlam gibi oyuncuların çoğu sezonu maç yapmadan tamamlıyor. Şuana kadarki teknik direkötler arasında altyapıya en çok önem veren hocanın Ersin Şolpan olduğunu söyleyebilirim. Çünkü daha önce genç takım çalıştırmış bir hoca ve gençlerin potansiyelini biliyor ve onlara şans vermekten çekinmiyor.

Balıkesir doğumlu olanlara A takımda şans verilmemesi sizi korkutuyor mu?


Tabiki korkutuyor. Altyapı görevini tamamlayıp A takımda da şans bulamayan birçok oyuncunun kaybolması üzücü.





4-Sizinle internet üzerinde tanışmıştık ve 2 sene önceki Bandırma deplasmanına gitmek için sözleşmiştik..Bandırma deplasmanına beraber gitmiştik..O deplasmanı bize anlatırmısın..


O günü hala dün gibi hatırlıyorum. Büyük bir coşku vardı ve ben de ilk kez Bandırma deplasmanına gideceğim için heyecanlıydım. Ayrıca Anneler Günü'ydü. Balkes sevdası için yolu ayakta geçirmiştik. Maçı kaybetmiştik ama takımımıza desteğimizi esirgemedik. Maçtan sonra -her defasında olduğu gibi- statta bir süre esir tutulduk. Tabii o sıralar Play-off hesapları yapıyorduk.

5-Alt yapıdaki Balıkesirspor-Bandırmaspor rekabeti ne durumda..

Altyapıda ezici bir üstünlüğe sahibiz Bandırmaspor'a karşı. Bu sene U17 kategorisinde 8-0, geçen sene de U15 kategorisinde 4-0 galip geldik Bandırmaspor'a karşı.

Maçlarınız A takım düzeyindeki gibi gergin geçiyor mu?

Açıkçası A takım maçları kadar gergin geçmiyor. Zaten biz görevimizi yaptığımızda farklı galip geliyoruz ve gergin geçmesi için bir sebep olmuyor.


6-Balıkesirspor’umuzun maçlarına ne zamandır gidiyorsun..İlk gittiğin maçımız hangisi.


Tam hatırlamıyorum ama ilk gittiğim maç sanırım sezon öncesi bir hazırlık maçıydı. Bu sene çoğu maçı kaçırdım çünkü kendi maçlarımızla çakışıyordu. Ama yaklaşık 2-3 senedir gidiyorum maçlara


7-Balıkesirspor formasıyla çıktığın ilk maçta neler hissetmiştin..

O maç çok heyecanlı ve mutluydum. Minikler kategorisinde Köy Hizmetlerispor'la karşlılaşmıştık. 7-3 galip gelmiştik ve bir gol atmıştım. O zaman hocamız rahmetli Nefi Hocam'dı. Hiç unutmam maçtan sonra yemekhanede İskender abimiz : 5 numara hanginiz? demişti. Ben de : 'Ben abi.' diye cevap vermiştim. 'Gol attın mı?' demişti. '1 tane.' diye karşılık vermiştim. O da 'Aferin.' demişti ve çok mutlu olmuştum.


8-Geçen seneki takımımımızın performansını nasıl buldun..

Geçen sene çok iyi başladık ve 2.lige çıkacağımızı tahmin ediyordum. Ama daha sonraki ufak bi tökezleme yine mi kabus yaşayacağız korkusu düşürdü içime. Allah'a şükür ki 13 yıl aradan sonra 2.Lig'e çıktık. İnşallah bunun nimetlerini altyapıdada görürüz.

9-Yavaş yavaş transferler yapılmaya başlandı..Önümüzdeki sene nasıl bir sezon bekliyor bizi sana göre


Transfer sezonu yeni açılmasına rağmen bir hayli transfer yapıldı. Umarım geçen seneki iskelet bozulmaz. Bana göre birkaç yıl 2.Lig tecrübesinden sonra Bank Asya'ya merhaba deriz.

Bu oluşum sence Balıkesirsporda mevcut mu ?

Her sene birçok oyuncu gelip gidiyor. Takımdaki iyi oyuncuları elde tutup 2-3 nokta transferle sezona başlamak takımdaki uyum açısından çok önemli. Bunun örneğini Akhisar'la görüyoruz. Teknik direktör ve kadrolarıyla istikrarı yakalayıp haklı bir şekilde Bank Asya'da mücadele edecekler..




10-Dünyada,Türkiyede ve Balıkesirspor'umuzda örnek aldığın futbolcular kimler..

Dünya'da örnek aldığım futbolcular: Barcelona'lı Xavi, Liverpool'lu Gerrard... Türkiye'den Necip Uysal, Ayhan Akman.. Balkesimizden ise Kaptanımız Yunus.


11-Bu sene alt yapıda neler yaptınız..Türkiye şampiyonalarında hangi dereceleri elde ettiniz.

U18 kategorisinde Gençlik Geliştirme Ligi'ne katıldık.Grubumuzda Altay,Bucaspor,Karşıyaka,Manisaspor,Göztepe gibi güçlü Ege temsilcileri vardı. Ligi 7.sırada tamamladık. İyi bir sezon olmadı bizim için.

U17 kategorisinde Balıkesir'de namağlup 1.olarak Yalova'da Türkiye Şampiyonası'nda mücadele ettik. 6 takım arasında finalde Oyak Renaultspor'a mağlup olarak grup ikincisi olduk.

U16 kategorisinde de Balıkesir'de namağlup 1.olarak Yalova'ya gittik. Fakat orada yaptığımız iki maçta bir galibiyet bir mağlubiyet aldık ve elendik.

12-10KolikleR hakkında neler düşünüyorsun..
10kolikler bana göre Türkiye'de en çok takımına bağlı taraftar grupları arasında ilk sıralarda yer alabilir. Takımlarını gönülden destekliyorlar ve en önemlisi mağlubiyet hali de olsa Balkesimizi yalnız bırakmıyorlar.



13-Başından geçen ilginç bir Balıkesirspor hatırasını bizle paylaşırmısın



A takımımız 2 sene önce Torbalıspor ile Atatürk stadında karşılaşıyordu. O sene ilk 5 maçta 5 galibiyet aldıktan sonra Torbalıspor'a karşı aldığımız 5-2'lik mağlubiyetten sonra çöküş sürecine girmiştik. O Torbalı ile bu kez evimizde karşılaşıyorduk. Ben de o maçta top toplayıcı olarak görevliydim. O gün ilk kez top toplayacaktım. Uzun bir aradan sonra 2-1 galip geldik. Hatta takımımızın ikinci golünü Hakan Konaş kaydetmişti. O maç hafızama yerleşti. O maçta yardımcı antrenör olan Mesut Dilsöz ise şimdi altyapıda hocamız.



14-Blogumuz hakkında neler söylersin ?


Blogunuzu çok beğeniyorum ve sürekli takip ediyorum. Balıkesirspor ile ilgili haber yapan siteler arasında en güvenilir ve hızlı bilgiye buradan ulaşabiliyorum. Ayrıca bunun gibi röportaj,anket vb. faaliyetlerin olması daha güzel.


15-Son olarak neler söylemek istersin ?

Balıkesirsporumuza 2.Lig'de başarılar diliyorum. A takım ve altyapıda istikrarlı başarı ve iskeleti yakalamamız en büyük isteklerimden biri.



Bu güzel röportaj için Semih SEMİZ kardeşime sonsuz teşekkürler ederim..Umarım onun sayesinde genç arkadaşlarımızın BALKES'e olan ilgisi daha da artacaktır..

Röportaj yapmak isteyen tüm kırmızı-beyaz sevdalıları bana ulaşırsa sevinirim..

Bana; hayalet10kolik@hotmail.com mailinden ulaşabilirsiniz..


Herkese kırmızı-beyaz günler dilerim..

Hiç yorum yok: